محصولی شگفت انگیز از هسته خرما : قهوه خرما
نوشته شده توسط : nilimall

قهوه خرما با خواص ظاهری مانند رنگ ، بو و طعم شبیه قهوه بوده ولیکن فقط و فقط از هسته خرما طی چند مرحله فرآیند تهیه و تولید می گردد.

چقدر در روز قهوه بنوشیم؟

هرفرد بزرگسال اگر در سلامت کامل باشد می‌تواند در روز حدود ۳ فنجان قهوه مصرف کند. اگر شما باردار باشید این مقدار باید کمتر از نصف باشد و اگر بتوانید همان میزان را هم حذف کنید برای سلامت خودتان و جنینتان بهتراست.

اما مساله مهم این است که آن سه فنجان قهوه تنها کافئینی نیست که در روز دریافت می‌کنیم. بیشتر مردم مقداری شکلات، چای و دیگر مواد کافئین دار هم در طول هر روز مصرف می‌کنند که مجموع اینها بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئینی است که مجازیم در طول روز مصرف کنیم.

در این صورت بهتر است یکی از دیگر مواد کافئین دار را  به نفع قهوه حذف کنیم یا اگر همه را به یک اندازه دوست داریم در مصرف هر کدامشان مقداری خودداری به خرج دهیم.

عوارض مصرف زیاد کافئین

با اینکه مصرف به اندازه کافئین می‌تواند در ایجاد شادابی، انرژی و نشاط افراد موثر باشد، سومصرف آن ممکن است به مشکلات جدی مانند بی‌خوابی، تپش قلب، استرس، دردهای شکمی، بیماری‌ّهای گوارشی و بد خلقی منجر شود.

خواص هسته خرما یا قهوه خرما

اولین و مهمترین خاصیت هسته خرما پایین آوردن قند خون است. اگر دیابت دارید شک نکنید که مصرف روزانه سه فنجان از دمنوش هسته خرما می‌تواند تا حد زیادی به پایین آمدن قند خونتان کمک کند.

از دیگر فواید هسته خرما می‌توان به پایین آوردن چربی خون، کمک به پاکسازی کبد، کنترل فشار خون، کمک به لاغر شدن در افرادی که بلغم بالا دلیل اصلی اضافه وزنشان است، کمک فوری به دفع سنگ کلیه، کاهش ریزش مو، تقویت اعصاب و رفع اسهال اشاره کرد.

طبع هسته خرما گرم و خشک است و مصرف آن برای افراد بلغمی بیش از بقیه توصیه می‌شود.

قهوه خرما
 
خواص و ویژگی های قهوه خرما

قهوه هسته خرما دارای خواص درمانی و اثر بخش می باشد که اثرات و نتایج مثبت آن را پس از یک دوره مصرف کوتاه شاهد خواهید بود.

این قهوه سرشار از انواع ویتامین ها مانند :  A-B-C-D-E-K-B1-B2-B5-B6-B9-B12 و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی همچون : آهن ، کلسیم ، منیزیم ، روی ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و همچنین فیبر و اسید های چرب مفید ، پروتئین و کالری می باشد .

اثرات درمانی و اثربخش :
  • اثربخش در درمان و کنترل دیابت
  • اثربخش در رفع مشکلات گوارشی
  • اثربخش در کنترل فشار خون
  • اثربخش در تقویت و کمک به رشد مو و ناخن ، جوانسازی و شادابی پوست .
  • اثربخش در دفع سنگ های کلیه و مثانه
  • اثربخش در افزایش شیر مادران
  • اثربخش در تنظیم هورمون های زنانه
  • اثربخش در کاهش و درمان دردهای مفصلی
  • اثربخش در درمان پروستات
  • اثربخش بر تقویت سیستم عصبی ، آرامبخشی و کمک به بهبود بیماریهای عصبی
  • آنتی اکسیدان قوی و بهبود زخم ها ، ضد انواع میکروب ، باکتری و ویروس ها

هر چند مصرف این نوشیدنی در افراد سالم منعی ندارد و از جایگزین‌های خوب برای قهوه است اما قطعا هر فردی بنا بر شرایط جسمی و سوابق بیماری‌هایش باید پیش از مصرف هر ماده‌ای با پزشک خود مشورت کند. لطفا پیش از قرار دادن هسته خرما در رژیمتان حتما جوانب امر را با کمک پزشکتان بسنجید.

روش های مصرف :
روش اول :

یک روش برای سرو این قهوه استفاده از دستگاه های اسپروساز می باشد این دستگاه ها بدلیل ایجاد 14 بار فشار بخار آب بر روی پودر قهوه موجب انبساط و جدا شدن موکولهای قهوه خرما شده و علاوه بر خروج حداکثری رنگ ، عطر و طعم آن باعث ایجاد فوم طبیعی قهوه بر روی فنجان می گردد که طعم دلنشین تری به قهوه آماده شده می دهد .

روش دوم :

استفاده از دستگاه موکا پات ( قوری موکا ) می باشد این دستگاه ها نیز بدلیل ایجاد خروج بخار آب با 4 بار فشار بر روی پودر قاین قهوه می تواند رنگ ، عطر و طعم مناسبی از قهوه ایجاد نماید .

روش سوم :

استفاده از فرنچ پرس ( لیوان های مخصوص دمنوش ) که می توانید یک تا یک و نیم قاشق غذا خوری از قهوه خرما را به مراه یک لیوان آب جوش در این لیوان ها ریخته و سپس بر روی بخار سماور یا کتری بمدت 5 دقیق جهت دم کشیدن آن قرار دهید و سپس پس از فشار صافی لیوان دمنوش تا انتها باقیمانده قهوه را میل نمایید .

روش چهارم :

در صورتیکه هیچ یک از دستگاههای مورد نظر را در اختیار ندارید می توانید از تورکا (قهوه جوش) استفاده نموده یک تا یک و نیم قاشق غذا خوری از قهوه را در آن ریخته و با اضافه نمودن یک  لیوان آب جوش به مدت 5 دقیقه آنرا دم نموده و میل نمایید یا همین عمل را در قوری و قرار دادن آن بر روی کتری بمدت 5 دقیقه انجام دهید .

نکته مهم :

لازم به ذکر است قهوه خرما آماده شده بدلیل بافت سخت هسته ممکن است همراه با ذرات معلق پودر آن باشد که بدلیل اهمیت اصلی مصرف این نوع قهوه و خواص درمانی آن مصرف املاح و ذرات معلق مفید بوده و توصیه می گردد این ذرات نیز به همراه قهوه میل گردد.




:: موضوعات مرتبط: دیابت , قند خون , تغذیه سالم , ,
:: برچسب‌ها: درمان قطعی قندخون , خرید محصولات لاغری , خرید محصولات ضد دیابت , خرید قهوه خرما , خرید دمنوش هسته خرما ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: